קריאה אחרונה - אזרחות פורטוגלית באמצעות השקעה בנדל"ן – גולדן ויזה
top of page

קריאה אחרונה - אזרחות פורטוגזית באמצעות השקעה בנדל"ן – גולדן ויזה

צפויה תקופה אחרונה בהחלט של כ 45-60 יום בה יהיה ניתן עדיין לקנות נכסים ולהגיש בקשות לקבלת אזרחות פורטוגזית על בסיס קניה זו.

נכון לתאריך 16.4.23


לאחר שגם עליות הריבית לא האטו את העלייה החדה במחירי הדיור והשכירות בפורטוגל, ובמשולב עם האינפלציה, ויוקר המחיה המשפיעים על כל העולם, על ישראל וגם על פורטוגל, הציגה הממשלה הפורטוגזית חבילת צעדים ארוכה במסגרת רפורמת “Mais Habitação” (יותר דיור).

חבילת הצעדים המקורית כללה שורה ארוכה של צעדים, הגבלות ותמריצים, שמטרתם בשורה התחתונה, לשיטת הממשלה היא להגביר משמעותית את היצע הדירות הזמינות להשכרה בשוק המקומי (טווח ארוך). האופן בו הייתה מנוסחת רפורמה זו גרר התנגדות קיצונית בפורטוגל, ובכלל זאת של נשיא הרפובליקה שאיים, ועדיין מאיים להטיל וטו על חלק מהצעדים המוצעים ברפורמה.

קבלת דרכון פורטוגזי
דרכון פורטוגלי השקעה בנדלן גולדן ויזה

בין היתר כוללת הצעת החוק את הפסקת מסלול ה "ויזה זהב (גולדן ויזה)", או האפשרות לקבל אזרחות פורטוגזית באמצעות השקעה בנדל"ן. ויזת הזהב הפורטוגזית הייתה בין הפופולריות ביותר, זאת מכיוון שבין השאר לא כללה דרישה לשהות משמעותית בתחומי פורטוגל (מספר ימים בודדים בשנה) ורף השקעה נמוך יחסית של החל מ 280,000 אירו. יש לציין בהקשר זה כי האפשרות להשקיע בויזה זהב באיזורים המטרופולינים של ליסבון ופורטו נחסמה כבר לפני כשנתיים, ומשקיעים בתקופה האחרונה התמקדו באיזורים פנימיים ומאוכלסים פחות של המדינה, אך בעלי פוטנציאל רב להתפתחות כגון איזור האלנטג'ו.

בהקשר זה, הצעת החוק המקורית כללה מספר סעיפים שנויים במחלוקת עזה ובכללם

  • דחיה רטרואקטיבית של בקשות ויזה זהב שהוגשו לאחר ה 16.2.2023, היום בו הודיעה הממשלה על חבילת הצעדים, ולפני שיאושר החוק באופן סופי.

  • דרישה ממשקיעי ויזה זהב שכבר השקיעו וקיבלו היתר תושבות לשהיה של 183 יום בשנה בטריטוריה הפורטוגזית.

  • הפסקה מוחלטת של האפשרות לקבל אזרחות באמצעות השקעה לאחר אישור הצעת החוק.

מתנגדי ההצעה ובכללם מומחים למשפט חוקתי, עורכי דין, וגורמים מסחריים הפעילים בתחום טענו כי פעולות אלו אינן חוקתיות, ומעבר לכך יגרמו לפגיעה באמון המשקיעים בפורטוגל. הנשיא הבהיר גם שבמידה וצעדים שכאלו יאושרו, הנושא יועבר לבית הדין לחוקה או לחלופין יוטל וטו על הצעת החוק.

ביום שבת האחרון (15.4.2023) הגישה הממשלה לפרלמנט את הצעת החוק המתוקנת. עיקרי השינויים ביחס לאפשרות לקבלת ויזה זהב הם

  1. עד לאישורו ופרסומו הסופי של החוק ברשומות, התקנות הישנות ישארו בתוקף וניתן להמשיך להגיש בקשות לאזרחות במסלול ויזה זהב. מומחים שונים בפורטוגל מעריכים כי מדובר בתקופה של בין 45-60 יום בה ניתן עדיין לרכוש נכס ולהגיש בקשה לאזרחות במסלול ויזה זהב.

  2. ויזות חדשות שיאושרו, או אישורי תושבות תחת מסלול ויזה זהב שיחודשו, יומרו לויזת D2 אך לא תהיה דרישת שהיה מיוחדת, והמשקיע יוכל להמשיך תחת התנאים הקודמים (מספר ימי שהיה בודדים בשנה).

  3. גם לאחר אישור החוק ניתן יהיה לקבל אזרחות באמצעות השקעה בנכסים ומוסדות הקשורים לפרויקטים בתחום התרבות כגון קולנוע, תיאטרון וכד' אך השקעות אלו ידרשו אישור של גורם מוסמך שיאשר כי ההשקעה אכן הביאה לתרומה בתחום התרבות אם כי עדיין לא ברור אלו השקעות יהיו רלבנטיות אם בכלל.

יש לציין כי הצעה זו יכולה עוד לעבור שינויים (לטובה), בפרלמנט, עד לאישורה הסופי אך התרחיש הסביר ביותר הוא כי לאחר תקופה זו יגיע הסוף לתכנית הויזה זהב בפורטוגל. לפיכך מומלץ למי שמעוניין בדרכון אירופאי וכן בהשקעה מצויינת לפעול באופן מיידי.


מהי הדרישה על מנת להיות זכאי לאזרחות באמצעות השקעה

הסכומים אותם נדרשים להשקיע נעים בין 280,000 יורו לבין 500,000 יורו ותלויים באיזור בפורטוגל ובסוג הנכס, כאשר ניתן לקבל ויזת שהיה בפורטוגל על בסיס השקעה בנדל"ן (ויזה זהב) על סמך:

  • השקעה בנדל"ן למגורים בסכום של 280,000 אירו לפחות בנכס לשיפוץ (כולל עלות השיפוץ) או בסכום של 400,000 אירו לפחות בנכס חדש ללא שיפוץ. החל מתאריך ה-1.1.2022 ניתן להשקיע במסלול זה רק באזורים המוגדרים אזורים פנימיים או דלילי אוכלוסייה. (לא בערים גדולות כגון ליסבון פורטו וכד' ולא באזורי החוף)

  • השקעה בנדל"ן שאינו למגורים בסך של לפחות 500,000 אירו בערים הגדולות ובאזורי החוף, או 400,000 אירו באזורים הפנימיים\דלילי אוכלוסייה

​לצורך קבלת האזרחות על הרוכש להחזיק בנכס לתקופה של לפחות שש שנים, או להחליפו בנכס אחר בשווי ההשקעה הנדרש במהלך התקופה.

ויזת זהב מקנה לך מעמד של תושבות בפורטוגל מרגע הגשתה, ומאפשרת לך לחיות ולעבוד בפורטוגל. לאחר חמש שנים ניתן להגיש בקשה לאזרחות ומקבלים את הדרכון. אין צורך במבחן שפה. עם קבלת האזרחות (הדרכון) ניתן לחיות ולעבוד באירופה בכל מדינות אמנת שנגן.

מרגע קבלתה ויזה זהב תקפה לשנה, ולאחר מכן יש לחדשה כל שנתיים. בשנה הראשונה על הרוכש לשהות בפורטוגל לפחות 7 ימים, ומהשנה השנייה ואילך לפחות 14 ימים.


איפה אנו ממליצים להשקיע

בשנים האחרונות עבור ויזה זהב ולא רק, אנו מתמקדים בנכסים באיזור האלנטג'ו, הממוקם דרומית מזרחית לליסבון מתפרס על יותר משליש משטח המדינה, ואחד האזורים היפים בפורטוגל הספוג בהיסטוריה של אלפי שנים מתקופות של מלחמות ושלום. התרבות והמסורת כרוכות זו בזו. יש משהו ממריץ וגואל במרחבים האינסופיים, המישורים עם עצי האלון הגדולים, השמיים הרחבים והכחולים, האופק האינסופי והמהפנט ואיך אפשר בלי התושבים המקומיים - מסבירי פנים ומלאי שמחת החיים.


דוגמה לנכס שלנו הזמין מיידית להשקעה במסלול ויזה זהב


אזרחות פורטוגזית על ידי השקעה בנדלן
בית באלנטג'ו פורטוגל במסלול ויזה זהב

בית משופץ כחדש, עם שלושה חדרי שינה, בקונדומיניום סגור של מספר בתים באלנטז'ו, לתיירות כפרית, עם קרקע על שטח של 7 דונם, גינה גדולה, פטיו, גריל ברביקיו, בריכת שחייה, מגרש משחקים, ספא ואזור ציבורי משותף. השטח המשותף ממוקם על גבעה שנבנתה בשנת 1933 עם חורבה עתיקה מהמאה השמונה עשרה, ששוחזרה כמרחב פנאי. בפרוייקט בתים של ארבעה וחמישה חדרים החל מ280,000 יורו. לכל בית גינה פרטית בשטח של דונם אחד. הבית נמכר כולל עלות הפרוייקט (השיפוץ), עד המפתח. מוג'ו נדל"ן תטפל עבורכם בכל ההיבטים של הרכישה, השיפוץ, וניהול הנכס לאחר השלמתו וכמובן בכל ההיבטים המשפטיים (באמצעות עורך דין מוסמך ומנוסה המייצג אתכם) של קבלת האזרחות במסלול ויזה זהב.


פנו אלינו לקבלת פרטים נוספים על ידי השארת פרטים באתר, הודעת ווצאפ או בטלפון 058-608-0566.

bottom of page