עליית מחירי הדירות בעולם מאיטה - אבל לא בפורטוגל
top of page

עליית מחירי הדירות בעולם מאיטה - אבל לא בפורטוגל

מחירי הדירות העולמיים עולים בקצב האיטי ביותר מאז 2015, ורכישת דירה נשארת יקרה במדינות רבות. אבל לא בפורטוגל שרואה דווקא את אחת מעליות מחירי הדירות הגדולות ביותר, ומדורגת כיום במקום ה-9 בעולם בקטגוריה זו.


הצמיחה במחירי הדירות ברחבי העולם הואטה במהלך השנה האחרונה. דו"ח של Knight Frank לרבעון הראשון של 2023 בחן את מחירי הדירות ב-56 מדינות ומצא כי ב-12 החודשים עד סוף מרץ 2023, מחירי הדירות הממוצעים צמחו ב-3.6% בלבד. זהו קצב הצמיחה האיטי ביותר מאז 2015.


הדו"ח הראה שמחירי הדירות עדיין עולים ברוב המדינות - 39 מתוך 56 המדינות אכן חוו עליית מחירים. אבל קצב הצמיחה ירד מאד מלפני שנה. בתחילת 2022 למשל, עליית מחירי הדירות העולמית הייתה 11.1%.


חלק מהמדינות עדיין הראו עליות מחירים גדולות, כמו טורקיה (132.8%) וצפון מקדוניה (18.8%). לעומת זאת ב-17 מהמדינות שנסקרו, מחירי הדירות ירדו למעשה בשנה האחרונה, המובילות בהן היו: דרום קוריאה (-15.7%), ניו זילנד (-13%), הונג קונג (-10.3%) ושוודיה (-8.8%).


ומה לגבי פורטוגל? ובכן, פורטוגל מראה את אחת מעליות מחירי הדירות הגדולות ביותר בשנה האחרונה. המחירים עלו שם ב-11.4%, מה ששם אותה בעשירייה המובילה לצמיחת מחירים בשוק הנדל"ן. בניגוד אליה, מדינות אחרות בדרום אירופה לא חוו עליית מחירים באותה מידה. בספרד למשל עלו המחירים ב-3.1% ובאיטליה הם עלו רק ב-1.1%.


בשורה התחתונה, הדו"ח מראה כי לאחר גידול מהיר במחירי הדירות במהלך המגיפה, השוק העולמי מתחיל להירגע והמחירים עולים בקצב איטי יותר ופורטוגל, שבינתיים לא מתיישרת לפי הטרנד הנוכחי, נראית כיעד מבטיח ביותר להשקעה, והצפי הוא שהיא תישאר כזו גם בשנה הקרובה.




bottom of page