מושגי יסוד שכדאי לדעת לפני השקעה בפורטוגל
top of page

מושגי יסוד שכדאי לדעת לפני השקעה בפורטוגל

עודכן: 22 באוג׳ 2020


השקעת נדל"ן בארץ זרה יכולה להיות מבלבלת מאוד. ננסה לעשות עבורכם סדר במושגים המרכזיים כאשר קונים דירה בפורטוגל.


איך משקיעים בפורטוגל

הון עצמי (Equity)

החלק היחסי בנכס שנמצא בבעלות הקונה.

עבור נכס בליסבון שמחירו 100,000 יורו אשר עבורו קיבלתם מהבנק הלוואה של 70,000 יורו, ההון העצמי שלכם הינו 30,000 יורו.

מימון (Financing)

האחוז מערך הנכס שעבורו הבנק מוכן להעניק לכם מימון (הלוואה) בתנאים מסוימים.

עבור נכס בפורטוגל שמחירו 100,000 יורו, הבנק הסכים להעניק לכם הלוואה של 70,000 יורו בריבית שנתית של 1.75% + ריבית הפריים באירופה למשך 30 שנה. למעשה קיבלתם מימון של 70% מערך הנכס בתנאי הריבית האמורים וזאת למשך תקופת החזר של 30 שנה.

ייפוי כוח (Power of attorney)

מתן הרשאה חוקית לעורך הדין לפעול עבורכם ובשמכם (לאחר הסכמתכם) מול הבנק, מול המוכר, מול העירייה, מול הרשויות (מס, עירייה), ועוד.

הוצאות חד פעמיות (Non recurring costs)

כאשר רוכשים דירה בפורטוגל ישנן הוצאות נלוות לרכישה כגון עלויות העו"ד שמטפל עבורנו בעסקה, עלויות הקמת ההלוואה, שיפוץ וריהוט הנכס במידת הצורך ועוד. הוצאות אלו הינן חד פעמיות והכסף שהושקע בהן אינו חלק מההון עצמי בדירה.

מס רכישה (IMT)

על רכישה של נכס בפורטוגל מוטל מס רכישה בערך של בין 1% בקניית דירות במחיר של עד € 92,400 לבין 6% בקניית דירות היקרות מ € 550,000.

מספר מס פורטוגלי (Número de Indentificação Fiscal (NIF)) –

מספר זיהוי במערכת המיסים הפורטוגלית. מספר זה דרוש לצורך פתיחת חשבון בנק, בקשת הלוואה, קניית דירה, רישום לשירותים מקומיים (חשמל, גז, מים, כבלים) ועוד. פרט למסמכים שונים הנדרשים על מנת לקבל מספר NIF דרוש גם "נציג מס מקומי" שיגיש אתכם את הבקשה. גורם זה יהיה בדרך כלל העורך דין שלכם.

חוזה שריון (Reservation contract)

ראיתם נכס בפורטו ואתם רוצים להבטיח שהוא יוסר מהשוק וישמר עבורכם בזמן שאתם בודקים כי תוכלו לגייס את הכסף? חלק מן המוכרים יסכימו לחתום על חוזה שריון, ותמורת סכום שיכול לנוע בין 250 עד של 3000 יורו ישמר לכם הנכס למשך בין 2-4 שבועות. בזמן זה הכסף ישמר בנאמנות אצל עורך הדין שלכם. במידה והעסקה לא תצא לפועל בשל סיבות חוזיות, תוכלו לקבל את הסכום חזרה, אך אם שיניתם את דעתכם והחלטתם לא לרכוש את הנכס, תאבדו אותו.

חוזה התחייבות (Promissory contract)

לאחר שהצעתכם לקניית הדירה התקבלה, מקובל לחתום על חוזה התחייבות לקניית הנכס. המוכר מתחייב למכור את הנכס ואתם מתחייבים לקנות אותו. ניתן לכלול בחוזה זה תנאים מסחריים שונים והתניות שונות כגון קבלת מימון בהיקף הדרוש, השלמת שיפוצים, אבזור וכיו"ב. במעמד חתימת חוזה ההתחייבות תדרשו לשלם בין 10%-20% מערך העסקה.

שטר מכר (Deed)

במעמד חתימת החוזה חייבים להיות נוכחים כל הצדדים. המוכר, הקונה, הבנק, ונציגיהם. שטר המכר בו מוסכם על מכירת הנכס נבדק על ידי הנוטריון, ונחתם ע"י כל הצדדים. כעת יש לבצע את התשלום ולקבל את המפתחות. מזל טוב! אתם הבעלים הטריים של נכס להשקעה בפורטוגל.

חברת הניהול

חברת הניהול הינה גורם קריטי להצלחת ההשקעה שלכם (עוד על חשיבות חברת הניהול תוכלו לקרוא במאמר "נכס להשקעה בפורטוגל – איך למקסם את התשואה") .


יש מסלולים שונים לניהול הנכס ואפשר גם לקבל תשואה מובטחת.

על מנת לקבל פרטים נוספים על האפשרויות העומדות בפניכם בכל הקשור לרכישת נכס בפורטוגל, צרו קשר או התקשרו 058-6080566

508 צפיות0 תגובות
bottom of page