זינוק בתיירות בפורטוגל
top of page

זינוק בתיירות בפורטוגל

במהלך שנת 2021 פורטוגל קיבלה יותר מ-14 מליון אורחים!

מסיכום הנתונים אודות התיירות הנכנסת בשנת 2021 עולה כי המגזר אכן מתאושש לאחר מספר חודשים לא פשוטים בשנת 2020. על פי נתונים שהוצגו על ידי המכון הלאומי לסטטיסטיקה במדינה (INE) התיירות הלאומית התאוששה בשנה שעברה, והתגברה על חלק ניכר מההשפעות שנגרמו על ידי המגיפה בשנת 2020. על פי האומדן שהוצג המגזר סיים את השנה עם 14.5 מיליון אורחים ו-37.5 מיליון לינות.

בשנת 2021, השהות הממוצעת באירוח תיירותי בפורטוגל, על פי INE הייתה 2.6 לילות (עלייה מ-2.47 לילות ב-2020 ובהתאם לשנת 2019), אך ישנם פערים אזוריים. באזורי המרכז והצפון יש שהות ממוצעת של 1.8 לילות, וכ-2.3 לילות באזור המטרופולין של ליסבון. האזורים שבהם תיירים בוחרים להישאר זמן רב יותר הם מחוז אלגרבה (Algarve) והאי מדיירה, עם שהות ממוצעת של 4 ו-4.7 לילות.

בשנה שעברה המשיך מחוז אלגרבה להוביל את פעילות התיירות בפורטוגל, וריכז 29% מכמעט 37.5 מיליון הלינות במקומות לינה תיירותיים במדינה בסה"כ, לפי INE האזור השני הפעיל ביותר היה אזור המטרופולין של ליסבון- עם 21%. האזור השלישי עם מספר הלינות הרב ביותר היה הצפון עם 16% ואחריו המרכז ומדיירה, שניהם עם 12%.


אבורה (Evora) שבמחוז אלנטז'ו (Alentejo) רוצה גם!

סוג אחר של מבקרים בפורטוגל הוא הנוודים הדיגיטליים, אותם מתכננת למשוך העיר אבורה למחוז אלנטז'ו, בדרום מזרח המדינה ובכך לקחת דוגמה והשראה ממה שכבר צובר תאוצה באי מדיירה.

פארק המדע והטכנולוגיה באלנטג'ו (PACT), שבסיסו באבורה לצד שיתופי פעולה עם אוניברסיטת אבורה, מרכזי מחקר וחממות טכנולוגיות מעוניינים למשוך נוודים דיגיטליים מרחבי העולם ומהמרים על "התנאים הפנטסטיים" של האזור ועל ההזדמנויות שנוצרו כתוצאה ממגפת הקורונה.

המטרה היא למשוך את הנוודים הדיגיטליים למקומות שונים ברחבי אלנטז'ו.

חשוב לציין, כי אסטרטגיה זו נמצאת כרגע בשלביה הראשונים והתהליך יכלול ככל הנראה יצירה תשתיות קליטה בדמות מבנים שבהם הנוודים יוכלו להתגורר ולעבוד במרחב פתוח.

באופן כללי במבט אל העתיד הקרוב והרחוק, נראה כי מדובר בסימנים מובהקים ואופטימיים נוספים בכל הקשור לתהליך ההתפתחות והשגשוג של פורטוגל.



פריחת עץ השקד באלנטז'ו

bottom of page