ליסבון, בירת פורטוגל, קיבלה את התואר "בירה ירוקה 2020"
top of page

ליסבון, בירת פורטוגל, קיבלה את התואר "בירה ירוקה 2020"

עודכן: 25 בפבר׳ 2020

ליסבון, בירת פורטוגל, ממשיכה להתפתח ולצעוד קדימה! לאחרונה הוענק לעיר באופן רשמי התואר "בירה ירוקה 2020".

לעיר תכנית שנתית לנטיעת 20,000 עצים, ולקיום תערוכות וכנסים בנושא קיימות וסביבה. סה"כ מתוכננת נטיעת 100,000 עצים נוספים בליסבון עד שנת 2021, לעומת 800,000 עצים הקיימים כיום בעיר.

שטחים ירוקים, מים ואנרגיות מתחדשות נבחרו על ידי ראש העיר כשלוש מטרות שאפתניות אך אפשריות להשגה לעיר.

בירת פורטוגל, שכמות האשפה וזיהום האויר בה גדלו לאחרונה עם העלייה החדה בכמות התיירים בעיר, התחייבה לפעול למען הורדת רמת זיהום האוויר ולהשיג יעדים שאפתניים כגון הפחתה משמעותית בשימוש ברכב פרטי, הפחתה של 60% מפליטת הפחמן הדו חמצני של העיר בטווח הארוך, והטמעה של מערכות מתקדמות לניקוי ושטיפת הרחובות במים בשימוש חוזר.

לדברי חבר מועצת עיריית ליסבון, חוסה דה פרננדס, האחראי על תחומי איכות הסביבה, בנייה ירוקה, אקלים ואנרגיה, הענקת התואר היא גם "הכרה בעבודה שנעשתה", אך בעיקר מבטאת את מחויבות עיריית ליסבון לנושא בעתיד.

במסגרת היוזמה מתוכננים פרויקטים נוספים כמו הפארק הירוק (פארק דה אספנה), חנוכת מוזיאון מחזור, וקיום "ועידת העתיד העולמי". כמו כן מתוכננים כנסים, פעילויות עם בתי ספר ואוניברסיטאות, מופעים, תערוכות ופסטיבלים בנושא איכות הסביבה וקיימות.

מבין היוזמות השונות בתכנית, בולטת השנה במיוחד תערוכת הצילומים "הים כפי שמעולם לא הרגשת אותו", מאת האמנית הפורטוגזית מאיה, המוצגת באוקווריום של ליסבון, בפארק דה נסאו.

בתערוכה מוצגות "תמונות שצולמו אך ורק בפורטוגל ומעבירות מסר עמוק אודות הקשר בין האדם לים", על פי האמנית מאיה.

התוכנית זמינה בפורטל lisboagreencapital2020.com



93 צפיות0 תגובות
bottom of page