בחודש מאי עלייה של 23% במכירת נכסי נדל"ן בפורטוגל, ללא ירידת מחיר
top of page

בחודש מאי עלייה של 23% במכירת נכסי נדל"ן בפורטוגל, ללא ירידת מחיר

מחירי הנדל"ן לא ירדו, למרות הירידה בפעילות מתחילת השנה בעקבות הקוביד 19 לפי נתונים מ- Confidencial Imobiliário ו- APEMIP .

הנתונים מחודש מאי, החודש הראשון של הפעילות העסקית לאחר היציאה מהסגר מעודדים ביותר ומראים עלייה של 23% במכירות מול אפריל, בהתאם לנתונים הסטטיסטיים הארציים לנדל"ן בפורטוגל שנאספים על ידי Confidencial Real Estate. ההתעוררות במאי מצמצמת את הירידה הכללית במכירות בהשוואה לתקופה המקבילה שנה שעברה שכרגע עומדת על 41% .

בחודש מאי סוכנויות נדל"ן רבות עברו לשימוש באמצעים דיגיטליים כגון סיורים וירטואליים בנכסים ועוד על מנת להתאים את הפעילות למגבלות הקוביד 19.

לדבריו של Ricardo Guimarães, מנכ"ל Confidencial Imobiliário - בעוד שיש ירידה כללית ברורה בפעילות בשוק עקב המצב – זו אינה משתקפת בירידה במחירים, כלומר השוק לא מאמץ גישה של הורדת מחיר מול הירידה בהיקף העסקאות כיוון שיש רמת ביטחון גבוהה שרמות המחיר הנוכחיות יישמרו גם לאחר תום המגיפה וחזרה לשיגרה.

על פי הנתונים בחודש מאי אינדקס מחירי דירות למגורים בפורטוגל עלה ב-0.9% בהשוואה לחודש אפריל, וממשיך לשמור על היציבות שניתן לראות מתחילת משבר הקוביד 19 .

מצד שני, כמובן שהשינויים בחודשים האחרונים משפיעים על צפי התשואה שירדה ביחס ל2019 ותחילת 2020 כשהעלייה החודשית היתה בין 1.5%-2% , ואין ספק שההמשבר ייצב את עליות המחירים בשוק שראינו קודם.


היקף רכישות הבתים למגורים עומד על כמחצית מאשר התקופה שלפני הסגר

בתחילת השנה דינמיקת המכירות בשוק הנדלן הראתה יציבות רבה, דבר שהשתנה כמובן עם פרוץ המגיפה, הכניסה לסגר ועצירת הפעילות הכלכלית. הירידה בפעילות הורגשה כבר בחודש מרץ, ובאופן משמעותי יותר בחודש אפריל. עם זאת יש לציין כי גם תוך כדי מצב של סגר מלא נשמרה בשוק רמת מכירות של כחצי מהפעילות הרגילה.

הנתונים העדכניים הללו כבר מהווים את התוצאות הראשונות ב"אינדקס מכירות הבתים" שפיתחה Confidencial Imobiliário על מנת לעקוב ולנטר את מכירות הנכסים למגורים בפורטוגל.

לדברי Guimarães האינדקס החדש מבוסס על סדרת הדו"חות שהחלה בספטמבר 2019, ועל עסקאות של נכסים למגורים המדווחות על ידי סוכנויות הנדל"ן למערכת ה- SIR (מערכת איסוף מידע) ועיתוי יציאתו לא היה יכול להיות טוב יותר כיוון שכבר מהתוצאות הראשונות ניתן לראות את ההשפעה של הפנדמיה על התנהלות השוק והעסקאות ממש כמעט בזמן אמיתי.


השוק עדיין לא חזר לקצב הפעילות הרגיל, אך יש אופטימיות באוויר

לדברי APEMIP (Association of Professionals and Companies of Real Estate Mediation in Portugal) בסקר שנערך בקרב 4,000 חברות ומשרדי נדל"ן בפורטוגל 81.1% סבלו מירידה במחזורי ההכנסה בחודש מאי לעומת תקופה קודמת אך עבור 83.9% מחירי הנכסים המוצעים למכירה נשארו ללא שינוי.

"אין הצדקה לירידה במחירים למעט תיקוני מחיר לנכסים שנמכרו במחירי ספולקציה" אומר Luís Lima נשיא APEMIP , ומוסיף ואומר "אם במשבר הקודם היתה הצדקה למחירים נמוכים עקב ההיצע הגדול של הנכסים, כיום השוק במצב של חוסר במלאי נכסים, במיוחד בשוק הבינוני והבינוני-גבוה בו עדיין יש חוסר בבתים ודירות אל מול הביקוש.

לפי הסקר של APEMIP 72.1% מחברות הנדל"ן חזרו לפעילות בפאזה הראשונה של היציאה מהסגר בתחילת מאי ללא קושי מיוחד לעמוד בתקנות ההגיינה ושמירת המרחק הנדרשות בתקופה זו, אך למרות זאת רובן עדיין לא עובדות בפועל, ומי שכן עדיין לא החזיר את כל העובדים לעבודה כיוון שהפעילות אינה מצדיקה זאת.

עם זאת, אומר נשיא APEMIP , יש כבר תחושת אופטימיות מסויימת תוך מודעות לאתגרים החדשים שבשוק. נראה כי 74% מהחברות מצפות לביצועים טובים בשלושת החודשים הקרובים, בהתבסס על הסימנים החיוביים מחו"ל לאור הביצועים הטובים של המדינה בהתמודדות עם הפנדמיה, הוא מסכם.


Lisbon, Portugal
170 צפיות0 תגובות
bottom of page