שינויים צפויים במסלול "ויזה זהב" בפורטוגל
top of page

שינויים צפויים במסלול "ויזה זהב" בפורטוגל

עודכן: 19 באפר׳ 2020

בשנים האחרונות מצאו מדינות רבות באירופה, כמו יוון, קפריסין, ספרד וגם פורטוגל מסלול הכנסות שהוא WIN-WIN - הצעת "ויזה זהב" למשקיעים בנדל"ן -מתן תושבות קבע ואזרחות למי שייקנה בית או דירה מעל סכום מסוים, ויעמוד בתנאי של משך שהייה נדרש באותה מדינה. במדינות מסויימות כמו פורטוגל, גם השקעה בעסק המעסיק מעל 10 עובדים או השקעה של 500,000 אירו ומעלה בעסק קטן או בינוני וקריטריונים נוספים - מאפשרים למשקיע לקבל תושבות ואזרחות במסלול זה.

הדרכון האירופי הנחשק, שמאפשר לחיות ולעבוד בכל רחבי אירופה, היה בהחלט גורם משיכה לאלפי משקיעי נדל"ן ממדינות רבות בעולם שמחוץ לגוש האיחוד האירופי, חלק גדול מהם מאסיה. סכומי ההשקעה הנדרשים במדינות השונות: ביוון - 250 אלף אירו (אליהם צריך לצרף 23% מע"מ) בספרד - 500 אלף אירו, ובקפריסין האמירה ההשקעה לשני מיליון אירו (כולל לא רק השקעה בנדל"ן) סכום שכלל מתן דרכון למשקיע ולמשפחתו בתוך חצי שנה בלבד. בפורטוגל עמד הסכום על 350 אלף אירו במידה ומדובר בנכס בן יותר מ־30 שנה הזקוק לשיפוץ או 500 אלף אירו אם מדובר בנכס רגיל.

תוכנית ה"ויזה זהב" הוגדרה כהצלחה - בפורטוגל דווח על 8,000 משקיעים זרים שהשקיעו כ- 4.5 מיליארד אירו במסגרת התוכנית!

אבל כעת נראה שצפויים שינויים במסלול הויזה זהב בפורטוגל. הממשלה החדשה, בראשות אנטוניו קושטה, הודיעה כי תגביל בקרוב את התוכנית לרכישות נדל"ן שיבוצעו באזורים בפורטוגל שיוגדרו מחדש, ובכל מקרה לא יכללו את הערים ליסבון ופורטו. לפי הצעת החוק, שתוגש במסגרת תקציב המדינה הקרוב, רק מי שישקיע ב"אזורים דלילי אוכלוסייה" ייהנה מהאפשרות להיכנס למסלול זה ומהאפשרות לקבל אזרחות פורטוגלית כתלות בהשקעה בנדל"ן. עמדת הממשלה היא שמסלול זה צריך לתרום להתאוששות הנדל"ן באזורים שבהם אין צפיפות אוכלוסייה גדולה, מחוץ לערים הגדולות.

שוק הנדל"ן בפורטוגל

השוק הפורטוגלי נחשב לאטרקטיבי מאוד למשקיעי הנדל"ן - מחירי הנכסים בערים הגדולות עלו בשנה האחרונה ב-10.3% לעומת השנה הקודמת, לפי נתוני "יורוסטאט", וזאת לאחר עליות נוספות גבוהות אף יותר שהתרחשו בשנים שלפני כן. חלק מהתופעה מוסבר על ידי משקיעים זרים רבים, שקנו דירות להשקעה בערים אלו בזכות תנאי המימון הנוחים והתשואות הגבוהות, חלק על ידי מקומיים שרוכשים דירות אף הם עקב השיפור במצב הכלכלה, הגידול ברמת החיים ובהכנסה הפנויה, וחלק על ידי משקיעים רבים שהשקיעו בנדל"ן בערים ליסבון ופורטו במסגרת מסלול ה"ויזה זהב".

צפוי שהחוק החדש יאושר בסוף פברואר 2020 , וייכנס לביצוע אפקטיבי תוך מספר חודשים, כולל ההגדרה המחודשת של האזורים במדינה בהם ניתן להשקיע כדי להיות זכאים להיכנס למסלול לקבלת אזרחות. חשוב לדעת: השינוי לא יהיה תקף בדיעבד, וכי מי שכבר קיבל את הוויזה בעקבות השקעה בליסבון ובפורטו - לא ייפגע, כמו מי שכבר נמצא בתהליך לאחר ההשקעה בנדל"ן והגשת הבקשה לויזה זהב.




233 צפיות0 תגובות
bottom of page