פורטוגל ממשיכה למשוך אליה משקיעים תיירים, וגם מחפשי מקום מגורים חדש
top of page

פורטוגל ממשיכה למשוך אליה משקיעים תיירים, וגם מחפשי מקום מגורים חדש

פורטוגל ממשיכה למשוך אליה משקיעים, תיירים ואלה המחפשים אופציה למקום מגורים חדש -

המדינה על שטחיה השופעים והיפים, מצטיירת בשנים האחרונות כמקום נהדר ואופטימלי עבור אנשים שמחפשים את האיזון הנכון והמתאים להם בין העבודה, חיי הפנאי, ההתפתחות האישית וסגנון חיים בר קיימא. המדינה מציעה קוקטייל צבעוני, תוסס ומלא טעמים בדמות מזג אוויר נוח, אוכל טוב, חופים שלא נגמרים ותרבות עשירה. זו המדינה שדורגה כרביעית הכי בטוחה בעולם והשלישית באירופה. היא גם הוכיחה את עצמה כנמל בטוח יחסית למקומות אחרים בעולם במהלך מגפת הקורונה.



חופים יפהפיים וטבע מתפרץ בפורטוגל


הנוודים המודרניים

אחת מהקהילות הקוסמופוליטיות, מתפתחת בצורה אימתנית ממש בימים אלה בכל רחבי העולם, הינה קהילת הנוודים הדיגיטליים (Digital Nomads). מדובר באנשים החפצים ביותר חופש והזדמנויות חדשות. הם מגיעים ממעמדות שונים, מטווח די רחב של גילאים ומתפרנסים מעבודה מרחוק בעיקר באמצעות רשת האינטרנט, מה שמאפשר להם לעבוד מכל מקום בעולם. ניתן למצוא אותם בבתי קפה, ספריות ציבוריות וחללי עבודה משותפים שצוברים תאוצה בהתאם. חלקם עצמאיים וחלקם מועסקים במשרות קבועות בחברות בינלאומיות או לחילופין כאלה הפועלות במדינה ספציפית אך מאפשרות עבודה מרחוק ברוח התקופה.


ההתעניינות הגואה בקרב אוכלוסייה זו השפיעה גם כן על הפופולריות של פורטוגל כמרכז חדש ואטרקטיבי, שממשיך לעורר עניין ולהתפתח כל העת במגוון תחומי החיים. באי מדיירה השייך לפורטוגל הממשלה האזורית אף יזמה פרויקט במסגרת פיילוט תחת השם: "כפר נוודים דיגיטליים" ((Digital Nomad Village. ההתרחבות וההתבססות של סגנון חיים שכזה במדינה תורם בצורה משמעותית לתרבות ולכלכלה. ככל שעולה הביקוש למקומות מגורים, תופחים בהתאם גם מחירי השכירות, מה שמהווה יתרון גדול עבור אלה שבוחרים להשקיע ברכישת נכסים במדינה.



לעבוד מהמחשב בכל מקום בעולם


אפשרויות השקעה מגוונות בפורטוגל

על אף שפורטוגל נמצאת על הרדאר של משקיעי נדל"ן מרחבי העולם ורבים ממהרים אליה כדי להשיג נכסים טובים להשקעה, החדשות הטובות הן שעדיין אפשרי למצוא ברחבי המדינה נכסים ייחודיים במחירים משתלמים. יש ביניהם כאלה המסתתרים בין גבעות מוריקות, כרמים ומטעי זיתים, כך שניתן להנות מהשקט והפרטיות לצד ערים וכפרים במרחק נגיש. שינויים הנוגעים ל'ויזת הזהב' (Golden Visa) של פורטוגל נכנסו לתוקף בתחילת השנה הנוכחית וכעת הזרקור יופנה ככל הנראה לפוטנציאל הצמיחה הטמון באזורים פנימיים המתאפיינים בצפיפות נמוכה יותר, ולנכסים בייעוד מסחרי בלבד בערים הגדולות.


עושה רושם שגם השנה הקרובה תתאפיין בצמיחה, התפתחות והזדמנויות חדשות בין גבולותיה של הפנינה בקצה הדרום מערבי של אירופה, שלא מפסיקה לרגש ולהפתיע!

bottom of page