משכנתא בפורטוגל | מימון לרכישת נדל"ן בפורטוגל
top of page

משכנתא בפורטוגל: מימון לרכישת נדל"ן בפורטוגל

עודכן: 21 בנוב׳ 2021


פורטוגל מהווה יעד מועדף על משקיעי נדל"ן מסיבות רבות ומצוינות, אחת מהן היא המימון הבנקאי הגבוה והתנאים הנוחים הניתנים למשקיעים זרים.


מהו אחוז המימון שמשקיע יכול לקבל בפורטוגל? זו שאלה מצוינת והתשובה עליה תלויה בפרופיל המשקיע, באזרחות שלו, ובבנק אליו הוא פונה. בנוסף, התנאים משתנים מעת לעת ולעיתים נפתחים "חלונות הזדמנות" להשקעה בתנאים משופרים בהתאם למדיניות הבנק באות רגע נתון.

כך לדוגמה בעוד שמשקיע בעל אזרחות ישראלית בלבד יכול לקבל ברוב המקרים משכנתא לרכישת נכס בפורטוגל בגובה של בין 50%-60% מערך הנכס (פרט לחריגים מסוימים התלויים בגובה ההשקעה ובפרופיל המשקיע), לאחרונה השתנו התנאים בחלק מן הבנקים כך שבעלי דרכונים אירופאים, אמריקאים, ואנגלים יכולים לקבל מימון שמגיע עד ל 75% מערך הנכס ואפילו יותר.

המשמעות הינה שגם ישראלים בעלי דרכון פורטוגלי זכאים להטבות אלו ויכולים אף לקבל תנאים משופרים מאלו מערך הנכס, למרות שאינם מתגוררים במדינה!




תהליך קבלת המשכנתא בפורטוגל

חשוב לקחת בחשבון כי מדובר בתהליך ביורוקרטי שיכול להתארך על פני מספר חודשים, וכן כי תנאי המימון והריבית הנוחים מוצעים לרוכשים פרטיים, ולא למשקיעים באמצעות חברה. משקיע פרטי שלא מתגורר בפורטוגל יכול לקבל משכנתא לתקופה של עד 30 שנה או עד גיל 75, המוקדם מבינהם, בריביות אטרקטיביות ביותר שנעות סביב 1% - 1.5%

לצורך הגשת בקשת המשכנתא בבנק נדרש המשקיע להצטייד כבר במספר המס הפורטוגלי (NIF) וכן במגוון מסמכים המעידים על ההכנסות, הפעילות הבנקאית והיקף האשראי בארץ, ועוד - כשכולם כבר מתורגמים לאנגלית ומאומתים על פי כללי אימות המקובלים בין המדינות (בשגרירות או על ידי אפוסטיל)

משך הזמן להכנת המסמכים והוצאת הNIF הינו בד"כ כשבועיים-שלושה במקרה המהיר, ואישור עקרוני ע"י הבנק אפשר לקבל תוך כשבוע עד שבועיים (תלוי בעומס ובתקופה), כך שאנו ממליצים להתחיל את הכנת המסמכים כבר עם תחילת תהליך חיפוש הנכס.

כמובן שאפשר לעשות הכל רק לאחר שמוצאים את הנכס ומחליטים בפועל לרכוש אך יש לקחת בחשבון כי המקובל בפורטוגל הוא להתקדם לחתימת חוזה, כולל תשלום מיקדמה של כ-20% תוך שבועיים, ולרוב המוכר לא יסכים ל"סעיף משכנתא" כלומר שהחוזה יהיה תלוי באישור המשכנתא על ידי הבנק, מה שעלול להפיל את העיסקה במידה והקונה חושש להתחייב לפני שהתקבל אישור עקרוני מהבנק...


מה עם מימון לרכישה כחברה?

מימון לחברה הינו הלוואה עסקית ונשקל במחלקת אשראי לעסקים של הבנק בהתאם לקריטריונים של אשראי עסקי:

  • הנכס לבדו לא יספיק כביטחון להלוואה של חברה ללא היסטוריה של פעילות בפורטוגל

  • משך זמן בד"כ לא יעלה על 8-10 שנים

  • הריבית בד"כ לא תהיה נמוכה יותר מ3.5%-4% .

  • בהנחה שתספקו בטחונות נוספים לשביעות רצון הבנק (פיקדון כספי למשל) אחוז המימון שיתקבל בד"כ לא יעלה על 50% .

חשוב לציין שבמידה וכבר רכשתם את הנכס כחברה, ניתן לקבל הלוואות במימון גבוה לבניה או שיפוץ.


אפשר מרחוק!

בעקבות הקורונה ניתן כיום ברוב הבנקים בפורטוגל לעשות את כל תהליך קבלת המימון ופתיחת חשבון הבנק מרחוק וניתן לבצע זאת באמצעות גורם מקצועי, אשר מכיר את שוק המשכנתאות ונמצא במגע מתמיד עם הבנקים כך שתוכלו לקבל את המידע העדכני ביותר והנכון ביותר עבורכם.


לפרטים נוספים על מימון וקבלת משכנתא בפורטוגל לצורך רכישת נכס והשקעה בנדלן בפורטוגל דברו איתנו : 058-60-80-566 כיתבו לנו בווצאפ או השאירו פרטים בטופס למטה ונחזור אליכם במהרה.



===============

** המידע לעיל נכון לאוקטובר 2021 ועשוי להשתנות בהתאם לשינוי מדיניות של הבנקים בפורטוגל מעת עת ** החלטה על מתן משכנתא וגובה במימון והתנאים הינה בידי הבנק המממן ואין במידע האמור לעיל להוות התחייבות כלשהי לאישור מימון לרכישת נכס על ידי בנקים בפורטוגל.


bottom of page