בינה מלאכותית בנמל ליסבון בפורטוגל
top of page

בינה מלאכותית בנמל ליסבון בפורטוגל

בינה מלאכותית ועוד במסגרת פרויקט ה-קמפוס אושן (OCEAN CAMPUS) בתחום השיפוט של נמל ליסבון

נמל ליסבון הוא השלישי בגודלו בפורטוגל ובשל המיקום האסטרטגי שלו בין אירופה, אפריקה והאוקיינוס האטלנטי, הוא אחד מהמקומות הנגישים והשימושיים ביותר באירופה.

הפרויקט המדובר ימוקם מערבית למצודת בלם, שמהווה מוקד עלייה לרגל לתיירים רבים המגיעים לעיר.

מדובר בתוכנית אסטרטגית השואפת למצב את נמל ליסבון כזרז לצמיחה בפורטוגל על ידי יצירת סביבה נוחה לפיתוח סינרגיות ותשתיות משותפות ברמה בינלאומית. במסגרת הפרויקט ישולבו פעילויות הקשורות לתחומי המדע, הטכנולוגיה והכלכלה שעתידים ליצור מרחב פורה לחדשנות, יזמות ומרכז מתקדם לפיתוח בינה מלאכותית.

בפרויקט יפתחו מחדש סדר גודל של 640 דונם בהשקעה של 300 מיליון יורו, כאשר רוב הסכום מגיע מקרנות פרטיות. הקמפוס עתיד להכיל מרחבים ויחידות הוראה רב-תכליתיות ובנות קיימא מבחינה סביבתית, שיקדמו פיתוח טכנולוגי ומחקר חדשני.



קרן Calouste Gulbenkian) CGF) תשקיע במרכז למחקר על ההשפעות של השינויים סביבתיים על בריאות האדם ומערכות אקולוגיות, וקרן Champalimaud) CF) תהיה אחראית על בניית המרכז המתקדם לפיתוח בינה מלאכותית (AI) - מרכז ייעודי לבינה מלאכותית יחד עם חממה מדעית שתכלול מרכז אחסון מחשבים ונתונים, מעבדות ניסויים, מתקנים לפיתוח חומרה, חללים להשתלמויות ומתחמים לסטארט-אפים.

באמצעות יצירת חממת הבינה המלאכותית, CF שואפת לפתח את הסביבה האידיאלית לקידום ההבנה והיישום שלה. זהו מבנה שיאפשר להפיק את מירב התועלת מהשקעות בתחום, תוך התקדמות במחקר עם פוטנציאל השפעה חזק בכל בנוגע לטיפול והקלה על מחלות.

המשימה והערכים של CF מכוונים לקידום אינטראקציות בין מדע, רפואה ותעשייה, והרבגוניות, החיבור בין מחקר, פרקטיקה קלינית ופלטפורמות CF יאפשרו התאמה של משאבים קיימים לשירות וצרכים חדשים.

במהלך השנים האחרונות קרן זו הוכיחה את עצמה ככר פורה לסטרטאפים והחוקרים שלה הקימו בסופו של דבר חברות לתמיכה בפיתוח טכנולוגיות מחקר שונות כולל יישומים קליניים.

מדובר למעשה בקידום אינטראקציה בין חוקרים, מהנדסים, קלינאים ואנשי מקצוע אחרים, מה שיוביל להנעה של הידע והניסיון שנצבר עד כה על ידי ארגונים הבנויים על רב-תחומיות, גמישות, וחשיבה מחוץ לקופסה תוך חיפוש מתמיד אחר פתרונות חדשים.

מהלך זה יהווה יריית פתיחה למהפכת הבינה המלאכותית שתועיל לרפואה, לעיר ליסבון ופרבריה ולחברה בכלל.

פרויקט זה הינו רק אחד מהפרויקטים המתוכננים, שיתרום ללא ספק לצמיחה של העיר ליסבון וסביבתה.

זוהי דוגמה נוספת למאמץ המתמשך של ממשלות פורטוגל בעשור האחרון, להשקיע מאמצים כבירים בפיתוח הכלכלה, המדע, התרבות והנדל"ן במדינה בין היתר באמצעות יצירת פלטפורמות לשיתופי פעולה ועידוד של משקיעים מכל רחבי העולם לעלות על רכבת ההצלחה.



bottom of page